Preţul mediu de achiziţie al unui smartphone a crescut simţitor anul trecut, de la 330 de dolari în ultimul trimestru din 2016, la 360 de dolari în perioada similară a anului trecut, potrivit firmei de cercetare Counterpoint Research. Asta deşi nu au apărut, între timp, baterii revoluţionare cu autonomie de o săptămână şi nici nu au fost anunţate modele cu ecrane din diamant sintetic. Acest indicator, care va continua să crească, a fost împins în sus de vârfurile de gamă anunţate recent, care nu revoluţionează industria, dar au pe etichete preţuri piperate.
Pericolul pentru marii producători de smartphone-uri, care trebuie să raporteze trimestrial cifre în creştere pentru a-şi mulţumi investitorii, se ascunde în propria „ogradă”. Este vorba despre modelele mid-range şi mid-range premium, care sunt tot mai puternice şi atractive. Faţă de acestea, singurul avantaj net pe care îl mai au vârfurile de gamă îl reprezintă camera. S-ar putea adăuga şi display-urile, dar de la un anumit nivel încolo ochiul uman nu mai face diferenţa. În rest, chipset-urile mid-range precum Snapdragon 660 sau cele puternice din generaţii mai vechi (Snapdragon 835), ajutate de o memorie RAM de 4 GB sau mai mare, sunt suficient de puternice pentru a oferi o experienţă de utilizare foarte plăcută în anul de graţie 2018. Marea majoritate a utilizatorilor nu sunt deranjaţi de faptul că o aplicaţie are nevoie de o jumătate de secundă în plus pentru a porni pe un mid-range comparativ cu un model high-end şi nici nu simt nevoia să dispună de o capacitate de stocare internă de 128 sau 256 GB. Astfel, vârfurile de gamă se adresează unui segment de consumatori tot mai îngust, alcătuit din oameni cu venituri ridicate, pentru care smartphone-ul, la fel ca şi ceasul de la mână, reprezintă un simbol al statutului social.
Nu e de mirare, astfel, că telefoanele din generaţii mai vechi şi cele resigilate înregistrează cele mai mari creşteri ale vânzărilor la nivel global şi că iPhone X nu s-a dovedit a fi succesul la care Apple se aştepta. Analiştii băncii americane Citi estimează că în primele trei luni ale acestui an se vor vinde 14 milioane de unităţi iPhone X. Previziunea anterioară a băncii era de 27 de milioane de unităţi. Apple îşi va schimba, se pare, strategia şi va lansa în toamnă un model cu preţ (mai) accesibil. Din păcate, la fel ca şi în cazul „bretonului”, producătorii de terminale cu Android au urmat pilda de preţ a Apple, pentru vârfurile lor de gamă. Se temeau, poate, că modelul lor va fi mai puţin dorit dacă nu va avea un preţ care pare venit din altă „Galaxye”?
Citeşte continuarea pe
Go4it.